M.B.A. - Tourism Management

Στρατηγικός Σχεδιασμός Νομού Λάρισας.

Στα πλαίσια της διπλωματικής διατριβής του Ανδρέα Χατζηβασιλείου στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών M.B.A. Tourism Management -του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, του Πανεπιστημίου Πειραιώς- και με εμπνευστή, καθοδηγητή και συνοδοιπόρο τον Καθηγητή Στρατηγικού Μάνατζμεντ -Πρόεδρο του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, του Πανεπιστημίου Πειραιώς- Νικόλαο Γεωργόπουλο, αποφασίστηκε από κοινού η εκπόνηση επιστημονικής μελέτης με τίτλο:

"Στρατηγικός Σχεδιασμός Τουριστικού Προϊόντος Νομού Λάρισας-Χαράζοντας Στρατηγική για τη Λάρισα του 21ου αιώνα..."
.

Οι λόγοι που οδήγησαν στο να αφιερωθεί ένας ακαδημαϊκός τίτλος στην έρευνα για το Νομό Λάρισας, συνοψίζονται στην απεριόριστη αγάπη δασκάλου και μαθητή (ήτοι των συντελεστών) για τον τόπο όπου μεγάλωσαν και έζησαν τα πιο όμορφα χρόνια της ζωής τους.

Κύριος στόχος τους είναι να δώσουνε ταυτότητα στο Τουριστικό Προϊόν του Νομού Λάρισας αλλά και τις γενικές και ειδικές κατευθύνσεις για τη μετέπειτα πορεία του στην τουριστική αγορά.

Μέσα από τη μεθοδολογία του Στρατηγικού Μάνατζμεντ θα δοθεί η δυνατότητα στους Φορείς του Νομού Λάρισας για επιχειρείν... αρχών και δράσεων στον σκληρό ανταγωνισμό της εγχώριας και διεθνούς τουριστικής αγοράς.

Σε αυτή λοιπόν την προσπάθεια για την εναρμόνιση της ειδικής γνώσης του Στρατηγικού Μάνατζμεντ στα συστατικά στοιχεία του Τουριστικού Προϊόντος με το Brand name "Νομός Λάρισας"...
καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς που αποτελούν το θεμέλιο λίθο του προϊόντος να συμβάλλουν εποικοδομητικά τόσο στην επεξεργασία όσο και στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού.


Το "διακύβευμα" είναι να γίνει -ορθή- θεώρηση του Νομού Λάρισας ως μια επιχείρηση. Να κάνουμε ξεκάθαρο το όραμα, την αποστολή και τους στόχους του τουριστικού προϊόντος μας ...ενιαία... για όλους τους δρώντες που συνθέτουν την προσφορά του.

Το παρόν ιστολόγιο δημιουργήθηκε με σκοπό να αρχίσει η δημόσια συζήτηση με όλους όσους ασχολούνται με τον τοπικό τουρισμό, έτσι ώστε να κάνουν τις επισημάνσεις τους και τα σχόλια τους σχετικά με το τουριστικό προϊόν.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Νομού Λάρισας δεν θα τελειώσει με αυτή τη μελέτη (εγχειρίδιο για τους φορείς)... οι
ενδιαφερόμενοι οφείλουν να αναλάβουν τη συνέχεια, αλλάζοντας κάθε φορά τα δεδομένα σύμφωνα με τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε εποχής και τις εξελίξεις της τουριστικής αγοράς.

tourismlarissa.blogspot.com

Παραλιακός Λάρισας και σιδηρόδρομος

ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΠΟΥ ΑΝΕΔΕΙΞΕ Η ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ
Ε. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ

Δύο άξονες αναδείχτηκαν πάνω απ΄ όλα, σε σχέση με τα συγκοινωνιακά πάντα, με τα όσα συμβαίνουν γύρω από τον αποκλεισμό της κοιλάδας των Τεμπών, όλο αυτό το διάστημα. Η παραλιακή οδός του ν. Λάρισας και η αναγκαιότητα σύνδεσής της με τους όμορους νομούς Μαγνησίας περισσότερο και Πιερίας και ο σιδηροδρομικός άξονας.
Δεν υπάρχει πιο δυνατό επιχείρημα για να διεκδικήσεις κάτι, όταν και άλλοι, που μπορεί να είχαν σταθεί και απέναντι, έρχονται στα δικά σου λόγια. Ο παραλιακός άξονας Αγιοκάμπου –Στομίου και οι απολήξεις του από Ρακοπόταμο προς Κεραμίδι και από Μεσάγγαλα προς Νέους Πόρους. Η πιο πρόσφατη αναγνώριση του παραλιακού άξονα ήρθε χθες με το δίκαιο αίτημα των λεωφορείων της Μαγνησίας να χρησιμοποιούν τον πιο κοντινό δρόμο προς Θεσσαλονίκη, δηλαδή αυτόν του Αγιοκάμπου. Δεν είναι της ώρας η αναδρομή στο παρελθόν, απλά μια υπενθύμιση προς όλους, της τετράγωνης λογικής, ότι είναι «καταδικασμένοι» να συνδεθούν παραλιακά τρεις νομοί. Για πολλούς λόγους: Ως διαφυγή των μποτιλιαρισμένων στο οποιοδήποτε μέλλον, για διάφορες αιτίες, Τεμπών. Για να γλιτώνουν τα ΙΧ τουλάχιστον, μέσω των νομαρχιακών δρόμων τα διόδια, για λόγους οικονομικούς, τουριστικούς, για, για…Όλοι δε θέλουν να μπορεί ο πολίτης ταξιδεύοντας παραλιακά να βρίσκεται από τις ακτές της Μαγνησίας στην Πιερία και αντιθέτως; Ποιόν πειράζει; Δεν θα είναι βέβαια ένας ΠΑΘΕ.
Ο νομός Λάρισας και η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση δικαιώθηκαν με τις εργολαβίες όλων αυτών των χρόνων και οι παραλιακοί οικισμοί έγιναν προσπελάσιμοι. Ειδικά το Κόκκινο Νερό και αναρωτιέται κανείς, σαν εφιάλτη, τι θα γινόταν αν δεν είχε ολοκληρωθεί η παράκαμψη. Το ίδιο να πούμε και για
Καρίτσα, Στόμιο. Απομένει μόνο το Ομόλιο, που μπήκε στο αυλάκι. Αυτά για την ώρα στα οδικά.
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
Στα Τέμπη ο ΟΣΕ και όχι βέβαια τυχαία, άφησε άθικτη την παλιότερη σιδηροδρομική γραμμή με τη σήραγγα των Τεμπών, με τις δρεζίνες να τη χρησιμοποιούν και να τη διατηρούν σε ετοιμότητα, σχεδόν. Η πιο παλιά γραμμή, η προπολεμική «ξηλώθηκε», αλλά και εκεί παραμένουν οι δύο μικρές σήραγγες. Δεν ξέρεις τι επιφυλάσσει το μέλλον.
Η ηλεκτροκίνηση γνωρίζει την πλήρη καταξίωση αυτές τις ημέρες, όταν κάτοικοι και εμπλεκόμενοι με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των εκτροπών, επιζητούν τον Προαστιακό, 12 λεπτά η χρονική απόσταση Λάρισας- Ραψάνης, το καταλυτικό επιχείρημα. Σίγουρα δημιουργεί νέα δεδομένα για το μέλλον η διαμορφούμενη κατάσταση.
Μια επιστολή προς μέσα ενημέρωσης του προέδρου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Τρικάλων κ. Γιώργου Κρανιά λέει αλήθειες:
«Αν η κυβέρνηση σκεφτόταν ψύχραιμα και ορθολογικά, θα έβλεπε ότι τα Τέμπη μόνο κλειστά δεν είναι. Την κοιλάδα τη διαπερνά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σήραγγα με διπλή ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη γραμμή.
Ο ΟΣΕ διαθέτει 20 πεντάδυμες σύγχρονες αυτοκινητάμαξες desiro, που μπορούν να κάνουν το ταξίδι Λάρισα-Θεσσαλονίκη σε μία μόλις ώρα.
Οι αυτοκινητάμαξες αυτές είχαν αγοραστεί από τη ΖΗΜΕΝΣ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και οι περισσότερες κάθονται ακόμα αχρησιμοποίητες στη Θεσσαλονίκη. Γιατί λοιπόν οι κύριοι Ρέππας και Σηφουνάκης δεν δίνουν αμέσως εντολή για πυκνά δρομολόγια Θεσσαλονίκης- Λάρισας, ώστε τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν να μεταφέρουν τους επιβάτες από τη Λάρισα και κάτω, αφού όπως φαίνεται ο ΟΣΕ είναι ανίκανος να ικανοποιήσει τη ζήτηση. Αλλά και για τις νταλίκες υπάρχει σιδηροδρομική λύση. Ο ΟΣΕ άμεσα μπορεί να νοικιάσει βαγόνια RoLa με τα οποία μπορεί να μεταφέρει τις νταλίκες από το Μεζούρλο της Λάρισας μέσα σε τριάντα λεπτά στην Κατερίνη και αντίστροφα με τρένα shuttle τα οποία θα κινούνται με τις ηλεκτράμαξες HELLAS-SPRINTER που σαπίζουν επίσης αχρησιμοποίητες στη Θεσσαλονίκη.
Αντί λοιπόν οι υπουργοί μας να λένε διάφορες φιλολογίες για τον γύρο του Ολύμπου και της Δυτικής Μακεδονίας γενικότερα, ας σκουντήσουν επιτέλους τον ναρκωμένο από χρόνια σιδηρόδρομο για να δώσει τις σύγχρονες λύσεις που έχει ανάγκη ο τόπος και η έκτακτη κατάσταση που μας προέκυψε. Πόσο μάλλον που οι λύσεις αυτές είναι εφικτότατες.
Για να μη μιλήσουμε για τη δυτική Θεσσαλία από την οποία ο επιβάτης έχει πια μόνο μία ευκαιρία να πάει στη Θεσσαλονίκη, στις 8 το πρωί. Υπάρχει και μία ακόμα στις 6 το απόγευμα, αλλά με τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατο να βρεθεί θέση στο αρτηριακό δρομολόγιο. «Ξέχασαν» επίσης να επαναδρομολογήσουν το περίφημο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 47-48, ένα από τα πιο αποδοτικά δρομολόγια του ΟΣΕ που είχε εντελώς αδικαιολόγητα καταργηθεί το περασμένο καλοκαίρι. Άντε τώρα να βρει κάποιος θέση στο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ του Βόλου το οποίο θα το καταλαμβάνουν οι Θεσσαλονικείς στη διαδρομή Αθήνα-Λάρισα. Αυτά και άλλα πολλά , όπως η επαναδρομολόγηση του 602-603 που σταμάτησε προσωρινά επειδή ξέμεινε από... ρόδες και δεν ξαναμπήκε ποτέ, θα μπορούσαν να γίνουν, αν η κυβέρνηση ήταν πραγματικά έτοιμη να κυβερνήσει. Δυόμισι, όμως μήνες μετά τις εκλογές παρακολουθούμε στον σιδηρόδρομο την τέλεια ακινησία».
eleftheria.gr