Δύο
άξονες αναδείχτηκαν πάνω απ΄ όλα, σε σχέση με τα συγκοινωνιακά πάντα,
με τα όσα συμβαίνουν γύρω από τον αποκλεισμό της κοιλάδας των Τεμπών,
όλο αυτό το διάστημα. Η παραλιακή οδός του ν. Λάρισας και η
αναγκαιότητα σύνδεσής της με τους όμορους νομούς Μαγνησίας περισσότερο
και Πιερίας και ο σιδηροδρομικός άξονας.
Δεν υπάρχει πιο δυνατό επιχείρημα για να διεκδικήσεις κάτι, όταν
και άλλοι, που μπορεί να είχαν σταθεί και απέναντι, έρχονται στα δικά
σου λόγια. Ο παραλιακός άξονας Αγιοκάμπου –Στομίου και οι απολήξεις του
από Ρακοπόταμο προς Κεραμίδι και από Μεσάγγαλα προς Νέους Πόρους. Η πιο
πρόσφατη αναγνώριση του παραλιακού άξονα ήρθε χθες με το δίκαιο αίτημα
των λεωφορείων της Μαγνησίας να χρησιμοποιούν τον πιο κοντινό δρόμο
προς Θεσσαλονίκη, δηλαδή αυτόν του Αγιοκάμπου. Δεν είναι της ώρας η
αναδρομή στο παρελθόν, απλά μια υπενθύμιση προς όλους, της τετράγωνης
λογικής, ότι είναι «καταδικασμένοι» να συνδεθούν παραλιακά τρεις νομοί.
Για πολλούς λόγους: Ως διαφυγή των μποτιλιαρισμένων στο οποιοδήποτε
μέλλον, για διάφορες αιτίες, Τεμπών. Για να γλιτώνουν τα ΙΧ
τουλάχιστον, μέσω των νομαρχιακών δρόμων τα διόδια, για λόγους
οικονομικούς, τουριστικούς, για, για…Όλοι δε θέλουν να μπορεί ο πολίτης
ταξιδεύοντας παραλιακά να βρίσκεται από τις ακτές της Μαγνησίας στην
Πιερία και αντιθέτως; Ποιόν πειράζει; Δεν θα είναι βέβαια ένας ΠΑΘΕ.
Ο νομός Λάρισας και η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση δικαιώθηκαν με τις
εργολαβίες όλων αυτών των χρόνων και οι παραλιακοί οικισμοί έγιναν
προσπελάσιμοι. Ειδικά το Κόκκινο Νερό και αναρωτιέται κανείς, σαν
εφιάλτη, τι θα γινόταν αν δεν είχε ολοκληρωθεί η παράκαμψη. Το ίδιο να
πούμε και για
Καρίτσα, Στόμιο. Απομένει μόνο το Ομόλιο, που μπήκε στο
αυλάκι. Αυτά για την ώρα στα οδικά.
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
Στα Τέμπη ο ΟΣΕ και όχι βέβαια τυχαία, άφησε άθικτη την παλιότερη
σιδηροδρομική γραμμή με τη σήραγγα των Τεμπών, με τις δρεζίνες να τη
χρησιμοποιούν και να τη διατηρούν σε ετοιμότητα, σχεδόν. Η πιο παλιά
γραμμή, η προπολεμική «ξηλώθηκε», αλλά και εκεί παραμένουν οι δύο
μικρές σήραγγες. Δεν ξέρεις τι επιφυλάσσει το μέλλον.
Η ηλεκτροκίνηση γνωρίζει την πλήρη καταξίωση αυτές τις ημέρες,
όταν κάτοικοι και εμπλεκόμενοι με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των
εκτροπών, επιζητούν τον Προαστιακό, 12 λεπτά η χρονική απόσταση
Λάρισας- Ραψάνης, το καταλυτικό επιχείρημα. Σίγουρα δημιουργεί νέα
δεδομένα για το μέλλον η διαμορφούμενη κατάσταση.
Μια επιστολή προς μέσα ενημέρωσης του προέδρου του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Τρικάλων κ. Γιώργου Κρανιά λέει αλήθειες:
«Αν η κυβέρνηση σκεφτόταν ψύχραιμα και ορθολογικά, θα έβλεπε ότι
τα Τέμπη μόνο κλειστά δεν είναι. Την κοιλάδα τη διαπερνά μια σύγχρονη
σιδηροδρομική σήραγγα με διπλή ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη
γραμμή.
Ο ΟΣΕ διαθέτει 20 πεντάδυμες σύγχρονες αυτοκινητάμαξες desiro, που
μπορούν να κάνουν το ταξίδι Λάρισα-Θεσσαλονίκη σε μία μόλις ώρα.
Οι αυτοκινητάμαξες αυτές είχαν αγοραστεί από τη ΖΗΜΕΝΣ για τους
Ολυμπιακούς Αγώνες και οι περισσότερες κάθονται ακόμα αχρησιμοποίητες
στη Θεσσαλονίκη. Γιατί λοιπόν οι κύριοι Ρέππας και Σηφουνάκης δεν
δίνουν αμέσως εντολή για πυκνά δρομολόγια Θεσσαλονίκης- Λάρισας, ώστε
τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν να μεταφέρουν τους επιβάτες από τη Λάρισα και
κάτω, αφού όπως φαίνεται ο ΟΣΕ είναι ανίκανος να ικανοποιήσει τη
ζήτηση. Αλλά και για τις νταλίκες υπάρχει σιδηροδρομική λύση. Ο ΟΣΕ
άμεσα μπορεί να νοικιάσει βαγόνια RoLa με τα οποία μπορεί να μεταφέρει
τις νταλίκες από το Μεζούρλο της Λάρισας μέσα σε τριάντα λεπτά στην
Κατερίνη και αντίστροφα με τρένα shuttle τα οποία θα κινούνται με τις
ηλεκτράμαξες HELLAS-SPRINTER που σαπίζουν επίσης αχρησιμοποίητες στη
Θεσσαλονίκη.
Αντί λοιπόν οι υπουργοί μας να λένε διάφορες φιλολογίες για τον
γύρο του Ολύμπου και της Δυτικής Μακεδονίας γενικότερα, ας σκουντήσουν
επιτέλους τον ναρκωμένο από χρόνια σιδηρόδρομο για να δώσει τις
σύγχρονες λύσεις που έχει ανάγκη ο τόπος και η έκτακτη κατάσταση που
μας προέκυψε. Πόσο μάλλον που οι λύσεις αυτές είναι εφικτότατες.
Για να μη μιλήσουμε για τη δυτική Θεσσαλία από την οποία ο
επιβάτης έχει πια μόνο μία ευκαιρία να πάει στη Θεσσαλονίκη, στις 8 το
πρωί. Υπάρχει και μία ακόμα στις 6 το απόγευμα, αλλά με τις σημερινές
συνθήκες είναι αδύνατο να βρεθεί θέση στο αρτηριακό δρομολόγιο.
«Ξέχασαν» επίσης να επαναδρομολογήσουν το περίφημο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 47-48, ένα
από τα πιο αποδοτικά δρομολόγια του ΟΣΕ που είχε εντελώς αδικαιολόγητα
καταργηθεί το περασμένο καλοκαίρι. Άντε τώρα να βρει κάποιος θέση στο
ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ του Βόλου το οποίο θα το καταλαμβάνουν οι Θεσσαλονικείς στη
διαδρομή Αθήνα-Λάρισα. Αυτά και άλλα πολλά , όπως η επαναδρομολόγηση
του 602-603 που σταμάτησε προσωρινά επειδή ξέμεινε από... ρόδες και δεν
ξαναμπήκε ποτέ, θα μπορούσαν να γίνουν, αν η κυβέρνηση ήταν πραγματικά
έτοιμη να κυβερνήσει. Δυόμισι, όμως μήνες μετά τις εκλογές
παρακολουθούμε στον σιδηρόδρομο την τέλεια ακινησία».
eleftheria.gr